sucks

Sebab ni kisah yang aku sendiri sakit hati menanggungnya. Kalau jadi pemimpin pelajar sekadar nak nampak segak infront of others better u take off ur uniforms . Memalukan . Kau ingat hebat pakai blazer segala tu? Tak selagi amanah kau tak buat .

Kalau kau rasa kau susah terima teguran .. tak boleh kena marah apsal pegi apply jadi pemimpin pelajar . Jangan jadi bodoh kalau setakat jawatan yang kau kejar . Kau ingat amanah ni allah tak tanya ke nanti ?

Kau tak payah nak melalak macam anjing tersepitlah . Kau sendiri pilih jalan nak jadi macam ni . Kau tak payah ungkit asyik kau je kena marah bilamana kau sendiri perangai haramjadah . Tak guna.

Kau rasa kau ada lesen nak pakai mp3 waktu prep bila kau pegang jawatan pemimpin pelajar ? Tak . Kau takde hak langsung . Kau jangan jadi sawan boleh tak. Memburukkan nama orang lain .

Kau rasa kau hebat sebenarnya kan? Huh . Bila orang tegur kau marah caci maki semua kau sebut . Bravo. Kalau kau tak tahan jadi pemimpin kau letak je lah jawatan weh. Org tak perlukan leader macam kau . Cengeng. Pantang diusik .

Ye memang aku ego . Mempertahankan apa yang aku rasa betul . Fikiran kau budak budak lagi walau hakikat nmpak macam aku yang childish . Kau tak kenal aku bolehlah mengaum sana sini kata aku keras kepala .

Aku tak harap lebih. Cukup kau fikir macam orang dewasa . Kita bukan tahap tadika lagi nak main masak masak segala.. sekarang masanya utk kita fikir masak masak . Tentukan jalan hidup kita . Bukan sekadar boneka yang melenting bila dikata.

Aku bukan yang obses dgn opinion orang . Lantak kau lah nak judge macam mana. Bukan aku yang akan berubah sematamata takut cacian orang. Bukan aku org yang hipokrit begitu.

0 penceramah blog farah:

Post a Comment

mekasih bagi komen! alah..tak rugi pun..farah tak caj apa2 kan?!! peacee~