rasa hati

Selagi Tuhan masih berikan aku kesempatan untuk bernafas . Takkan aku sia siakan peluang tu . Bagi sesetengah orang menulis di blog ni cliche . Tapi tak bagi aku dan mereka yang bergelar blogger.  Susah nak lepaskan minat menulis yang sangat dalam .

Aku bukan orangnya yang suka bergambar dan pos dkat laman sosial dengan caption merapu meraban . Itu bukan cara aku meluahkan apa yang terbuku tersarang didada . Cara aku.. menulis .. setiap bait kata akan terselit setiap jiwa aku .

Bukan aku kalau menulis tanpa rasa tanpa cinta . Entahlahh..

Aku letih sebenarnya  .. menanggung rasa perit rasa dihati sampai aku rasa aku nak lari dari dunia ni . Biar hilang tanpa siapa pun kisah dan peduli . Aku penat berlakon bahagia walhal hati sendiri menjerit pedih .. sakit ..

Banyak hati yang aku kena jaga .. sampai hati aku selalu merajuk menyenakkan dada aku sbb tak ada yang pedulikan dia . Tak ada yang nak sayang dia. Selalu aku bisik .. hati tabahlah hidup dekat dunia bukan sorang sorang .. jangan pentingkan diri . Dan hati aku terus berhenti menyempitkan nafas aku . Meninggalkan airmata membasahi wajah .

Kadang aku malas tahu apa yang berlaku . Aku tulikan telinga butakan mata. Sengaja . Akusakit dipijak pijak sesuka hati . Aku bukan pendendam orangnya .. tapi tipu kalau boleh terus maafkan salah orang . Dan begitulah hati aku .. api marahnya masih ada.. biar sikit tapi kalau meletup bahayanya masih ada.

Selalu aku rasa nak keluar dari sana . Mencari kebahagiaan sendiri .. tapi mengalah sebelum habis berjuang bukan diri aku . Biar perit . Biar torehannya makin dalam . Aku nak tgk ibu ngan ayah aku happy. Aku taknak kecewakan mereka . Biarlah sekejap je lagi . Bertahan .

Aku penat . Penat dengan mainan dunia . Entah bila.. semua ini akan berakhir

0 penceramah blog farah:

Post a Comment

mekasih bagi komen! alah..tak rugi pun..farah tak caj apa2 kan?!! peacee~